14 January 2017

DIA saja yang tahu. Jia You!

Assalamualikum,

Hi readers, how are you.?

Page 14 from 365.

Harini aku rasa sangat terbeban. Bebanan di otak bukan di badan. Level of stress tu dah tahap mega dewata dah rasa.. ALLAH!. Macam biasa la, aku tak tau mana hendak diluah rasa dalam hati ni, so kau lah jadi mangsanya my dear blog. Sigh! 


Dear blog, syukur Alhamdulillah, aku masih boleh kawal lagi rasa ini, masih boleh lagi bersabar, masih boleh lagi bertahan. Kerana aku tahu, aku ada tuhan, aku ada keluarga di belakang aku, aku ada kawan yang memahami dan aku ada kau my dear blog sebagai medium untuk aku setiap kali aku kehilangan arah. 


Terlalu banyak dugaan yang aku sedang hadapi sekarang. Macam dah jatuh, di timpa tangga pula. ALLAH. Aku rasa sangat tak mampu, tapi ALLAH kata dia tak akan uji hambanya lebih dari kemampuan hambanya. Ya, ALLAH knows best! Trust on ALLAH plans. Segala pertolongan dan kebergantungan hanya pada DIA sahaja. 


Perancangan aku selalunya tak sama dengan perancangan tuhan. Apalah agaknya reward yang ALLAH nak bagi pada aku lepas ni. Dua kali ALLAH ulang dalam Al-Quran. "Sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan. (Q:S 94:5-6)


Takda satu perkara pun yang ALLAH jadikan di dalam dunia ni sia-sia. Aku hanya boleh bermohon supaya semuanya dipermudahkan. Semoga ALLAH bantu aku dalam setiap perkara yang aku lakukan. Amin. Ya Rabb.


My financial - really tight. My career - still struggling (so-so la), my car right now tengah rosak tersangkut tepi jalan, (overheat). My love life - very tough and challenging. ALLAH tolong bantu aku dalam merawat hati ini. Mungkin aku terlalu banyak fikir - mungkinlah... Doakan yang baik-baik. 


Cerita pasal love-life ni, haih, terlalu banyak yang aku nak ceritakan. Cuma aku tak tahu macam mana nak luah kat sini. Alhamdulillah for the past 2 years - everything went smooth, easy, just go with the flow between us. And I am happy. 


This year, both of us quarrel a lot. At the same time we laugh a lot too. Cuma, dia seorang yang unpredictable. Ada ketika perangai unpredictable dia ni sangat bagus dan reasonable. Ada ketika sangat annoying and buat aku selalu naik angin. 


Right now, I lost contact with him. Sekarang aku tak tahu kemana dia menghilang. Last aku jumpa dia masa tu kami bertekak sikit. Aku memang biasala perangai yang kuat merajuk (perempuan kan). Sekarang aku dah gelabah dan serba salah, sebab dah berapa hari aku tak dapat contact dia, dan last sekali jumpa, masa tu aku main blah dalam keadaan marah..


Aku cuma berharap dia baik-baik aja. Aku berdoa semoga dia sentiasa dalam jagaan ALLAH. Dear you, tak kisah la awak berada kat mana sekarang, I hope that you are safe. And please do contact me..  I am waiting.


Semoga semuanya baik-baik sahaja. Amin.


sincerely,
sitinurulaieen.


Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

0 Respond Chill-lah....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...