22 July 2012

Journal Ramadan - 2nd Day..



Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh..


Alhamdulillah.. Selesai sudah sahur untuk hari yang kedua sahur nie.. Macam semalam aku sahur sikit je sebab belum ade feel nak makan pagi-pagi and then I end up to be very tired at the evening. Dalam pukul 5 petang tu dah rasa macam penat sangat pulak.


So for the second day nie, aku macam semangat sikit lah nak makan sahur banyak sikit. Sebab aku tak mau lah macam letih gila time nak petang-petang nanti. Disebabkan petang-petang aku kena kandangkan lembu and sometime lembu-lembu tu jalan jauh.. Ponek den nak halau balik masuk kandang. 


Malam tadi punya terawih superb kot aku rasa. Penuh sangat masjid, rasa macam kecik plak masjid kat kampung aku nie.. Subhanallah.. Tapi ramai yang datang tu muka-muka yang aku tak kenal. Almaklum lah kan, ramai yang balik kampung sebab nak berpuasa dengan mak ayah datuk nenek and sanak saudara la katakan..hehee


Sila amalkan. Amat Mudah!

How to complete the Al-Quran in 30 days for Ramadan? Just follow the picture above and Insyallah you can do it.  I've been practicing it, so will you okay? Pahala berganda tau? Indah sangat bulan Ramadhan dan kali ni aku berharap dan berdoa agar ditetapkan iman untuk kerjakan Rukun Islam yang ketiga ini dengan sempurna.. Ayuh! :)


p/s : I love Islam..:)



Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

1 Respond Chill-lah....:

orenskool said...

Tahniah cik et..
Gud job..
Slmt bepose..
Pose penuh t, dpt hadiah k..ᓨ

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...