12 April 2011

Maaf..hanya itu yang mampu aku lafazkan..

Assalamualaikum...



Entry ini adalah sambungan daripada entry Moga Kau Cepat Sembuh! .. Ditujukan khas buat teman sebilik ku Qaseh Azleen sebagai membalas entry beliau...


Ahad - 03/April/2011


Aku masih ingat lagi pada jam 5 pagi kau mula gelisah tak tentu arah atas katil.. Memang aku belom tidur lagi masa tu.. aku cuma baring-baring je tunggu time nak bangun pergi kuliah.. kau sendiri tau kan aku jarang tidur malam... Aku tengok kau lain macam je atas katil.. Tapi aku buat tak tau je.. Maaf....



Aku bangun dan pergi mandi..kebetulan kau pun keluar pergi tandas.. Aku tau kau mesti sakit perut.. Seperti malam-malam yang sudah, kau mengadu perot kau masuk angin.. sebab kau kata kau makan lambat.. Aku macam biasa, tetap abaikan kau... Maaf....................



Lepas dari mandi, aku dah mula perasan kau semakin teruk.. aku tanya kenapa, dan kau hanya menangis.. Aku gelabah kau tau tak! Aku tak biasa berdepan dengan orang yang menangis.. Aku tak pandai nak pujuk or tunjukkan tahap keprihatinan aku nie... terus aku marah kau... "aku tanya kau makan ape malam tadi sampai sakit perot teruk macam nie?" kau terus menangis... aku tak pandai nak tunjuk concern aku kat kau...Maaf...........................



Aku bajet kau hanya terkena gastrik.. Lalu aku berikan kau ubat gastrik kepunyaan ku.. kau makan dan terus menangis... Aku buntu kau tau tak.. Kau tetap kata perut kau masuk angin.. Aku buatkan air eno halia untuk kau minum.. Aku paksa kau minum jugak sampai habis.. lepas tu, kau terdiam dan sendawa.. Aku berpikir, yeah..angin dalam badan kau dan keluar.. dan kau pun tertidur... Maaf..................



Aku ke class seperti biasa.. balik dari class, farah message aku menyatakan yang kau harus dihantar ke Hospital Alor Star.. dan doctor suspect kau appendiks.. Aku terdiam and aku sendiri tak tau nak buat apa.. After deal dengan pihak office.. meraka kata akan pergi jenguk kau di waktu petang..Itulah first time and last time aku lawat kau kat hospital..Maaf.....................



Esoknya, aku mahu melawat kau..tapi memandangkan kereta tak muat.. aku tak dapat nak tengok kau.. kebetulan pada masa yang sama, aku terlalu sibuk dengan date line for submit the assignment.. Memang aku terlalu sibuk sampai aku tak bertanyakan khabar kau langsung.. Maaf................




Sampai la ketika ini, aku hanya berkurung didalam bilik menyiapkan assignment dan settle kan semua presentation... Sampai makan pun aku tak sempat.. Sampaikan aku langsung tak ada masa nak lepak dengan family 23 dan kawan-kawan lain even dengan cikyan sekalipun.... Maaf....................



Terus terang aku rindu kau.. rindu nak borak-borak malam sebelum tidur sampai tak tahu siapa tidur dulu.. Rindu nak gosip-gosip pasal tokwan dan masa depan.. Maaf lin.. aku minta maaf.. aku tau mesti ramai yang kata aku nie kawan yang useless sebab time kau susah aku langsung tak pedulikan kau......Maaf lin, kerana terlalu sibuk aku tak fikirkan kau.. Maaf...maaf... maaf... hanya tu sahaja yang mampu aku ucapkan..




Insyallah..harap kau cepat sembuh.. dan moga kau tabah menempuh segala ujian.. Insyallah kalau ada lagi jodoh kita duduk bersama sem depan.. aku akan jaga kau baik-baik.. insyaallah... jaga diri, jaga kesihatan dan jangan ngada-ngada nak buat kerja-kerja berat ok..sekeh kepala tu tau la..hahaha~~





p/s : maaf lin... aku bukan roomate kau yang terbaik...dan aku tak tau macam mana nak tunjuk kan rasa sayang aku pada kau.. moga cepat sihat...ikhlas....(^_____________^)
                                                                                                                                                                                  




 

Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

4 Respond Chill-lah....:

NooR AzLen BinTi HaRoN said...

assalamualaikum..

pertamanya nak ucp trima ksh byk2 ats iringan doa buat den.:-)Amin Ya Rabbal Alamin.

jgn sedih2 ya rumateku..xde pun utk diminta maaf..noien xde slh ape2pun.lin pun xsgka gak nak jd mcm 2..lin pun bajet perut msuk angin..hehe.

tgk2 salah target plak.kito bkn dokto..:-)2 yg slap target.hehe

kan ado rakoon ngan kura2 2..blh kot jd peneman tidoq..:-)gurau2 aje ya.

kite tetap "FAMILY 23":-)sampai bila2.

Good luck for your final exam:-)

Siti NuruL Ain said...

Azlen : sedih..sangat sedih..macam nak nangis pon ade sebab sunyi dan bosan duduk sorang2...

moga cepat sembuh lin...jaga makan, pantang sume.. and makan ubat~~

yea..doa untuk kau jugak!

red said...

perghh... ayat2 anda persis dalam novel laa... terbaekk

Siti NuruL Ain said...

@red: kadang-kadang untuk penulisan seperti nie datang ikhlas dari hati.. untuk betul2 minta maaf dan mendapat kemaafan tu bukan senang bro..heheh~`


anyway..thanks..(^______^)...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...