29 January 2011

Cuti - Mau balik or Bercuti?

Hellow One Malaysia~ !


Secara faktanya, cuti yang diberi untuk students UUM bermula 3hb sampai 12hb...lama kan? sebab mid-sem break + Chinese New Year...tapi biasalah..kalau bab-bab melibatkan cuti nie...memang bebudak kat sini expert gila ba! siap mintak kat lecture suruh cancel class..kalau dapat lecture yang sporting,,memang class akan cancel..tak kesah pun kalau dok buat class ganti..janji dapat cuti awal..kalau dapat lecture yang strict,, jangan harap nak ponteng!



Aku dapat lecture yang time orang semua beriya-iya nak balik..time tula dia buat quiz...giler kau..! Aku tak pasal-pasal kena tolak 5markah sebab tak datang masa first class dia.. First class kot..sibuk dok fikir pasal add/drop class..bila aku bagi alasan macam tu..dia boleh cakap "Thats your problems..Not my fault"..Perghhh!! ..Ok ok..redha jela tolak marks...5 markah tu beb! 



Berbalik pada cerita cuti,,biasanya 31hb bebudak dah pakat-pakat balik dah..tapi aku tengok dah ramai yang cabut semalam (28hb ramai dah cabut dah)..pergghh..cepat gila! jeles plak aku...masalahnye CNY kot..melayu plak yang beriya-iya nak balik awal..bajet nak hias rumah dengan tanglong kot..haha..tapi nak buat macam mana kan...kata 1Malaysia..semua raya kau orang sambut..kan3??



Aku plak still dalam dilema..nak balik ke tak..? Hurm...ramai yang cakap..balik jela ain..yang kau nak semak-semak otak duduk kat U nie nak buat ape..baik kau balik..dapat jugak kau motong getah..getah mahal woo..untung-untung 2minggu kau dapt gibu-gibu! pakcik kayooo!!.. masalah ea..kebun tuh, bapak aku punya beb..! Rajin plak aku nak pegi motong..setakat tolong kupik lanton tuh, wa rajin la..untung-untung dapat 30 hengget bapak wa bagi upah..hahaa..



Tapi apasal ntah aku rasa macam malas nak balik..maybe sebab dah final year..kawan-kawan ramai tak balik..so spent masa dengan diorang best jugak..bercuti...!! Sebab kemungkinan nak jumpa diorang selalu-selalu memang tipis la lepas keluar dari UUM nie..



Hurm...selain tu, aku cadang nak lepak Penang la jenjalan...cuti CNY best ape kat Penang..meriah~~...ramai kot cina Penang mali! memang pekak lah telinga korang dengar bunyi mercun sampai pagi..sana-sini mercun..haiya! bikin wa punya gegendang bingit woo..boleh bikin wa sentap tekejut lu punya mercun ada bang sana,bang cini..cishh!! but, it still not confirm yet..( baik kau balik Penang Cik Ina! aku mau lepak dengan kau! ) 

tahun nie tahun rabbit kan??

rembat google!

 
Encik kekasih hati plak...hurm mestilah dia balik..sebab his brother nak kawin..so dia kena la balik Johor..his brother wedding on 12&13 feb..aku pun tak confirm dapat datang ke tak..sebab time tu,,cuti dah habis..tapi wait ha encik kekasih hati..i ni kan spesis UNPLAN punya orang..tup-tup sampai depan pintu umah u..so u jangan buat-buat tak layan i ok!


ok lah..taip panjang-panjang bukan ade sape nak baca...chow lah.. tataaa~~


p/s :.ntah-ntah besok aku cabut balik nogori..sape tau?? Den ikot suko ati den yo..haha~~~





Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

5 Respond Chill-lah....:

Ariffin Janal said...

aku baca kot woiiiii! hahaha. balik jela ain oi.

cik aieen said...

eh...engkau memang saje bikin aku mau pulang lah...ok besok aku cabut..haha~~

eh! engkau memang best sebab rajin baca entry aku..bagus...

nak pinjam komik??

Ariffin Janal said...

aku suke bace entry member2 aku *gaya bodek*


eh boleh gak ! semua eyh? *buat muka comel*

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

happy berholiday:)

have great days around with the people u love yaww~

cik aieen said...

AJ : okeh...nenanti aku bagi kat sapa2 past kat kao...jage bebaik..



fifiey : thanks darl!

you too have a nice and great day also~~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...