22 December 2010

Unpublished Cerpen Series - 1

Malam itu suasana sangat dingin dan sunyi..embun-embun jantan sudah menitis membasahi bumi yang kering pada siangnya..kedengaran guruh di langit berbunyi sesekali memecah kesunyian..hari mahu hujan agaknya..rungut hati ku ketika sedang menghadap buku novel yang baru ku beli dua hari lepas....


Seketika itu, telipon bimbitku berbunyi membuatkan bacaan ku terhenti..selagi tidak diangkat,selagi itu telifon itu akan bebunyi melantunkan lagu berentak monophonic..ahhh!! sungguh bingit sekali bunyinya..siapakah gerangan yang memanggil ketika ini..jam di dinding sudah menunjukkan pukol sebelaslimapulohsatu minit malam...


Di atas skrin talipon terpapar satu nama yang cukup aku senangi..cukop bisa membuatkan aku tersenyum riang..


"Hello..hai orang disana.."..aku memulakan perbualan..satu suara serak-serak basah menyahut di hujung talian..."hello syg...i miss you...buat ape tu?" satu sapaan permulaan yang membuat hatiku berbunga indah...

"Hurm..tak da buat pape pon..bosanla..sejuk plak tu malam nie"..ngomelku pada encik kekasih hati..


Perbualan menjadi semakin rancak diselang selikan dengan gelak tawa..cukup untuk membuatkan hati bahagia dan berbunga-bunga..


Tiba-tiba perbualan menjadi kendur kerana encik kekasih hati menyatakan bahawa beliau baru sahaja pulang dari supermarket..dan memberitahu ku bahawa disana terdapat ramai gadis-gadis yang menayang muka @ bahasa pasarnya mencapap!.. 


Oh gadis2 ini..kan sudah malam,,apakah kau tak terasa bahawa berada di rumah itu adalah lebih baik!..bentak ku didalam hati..satu perasaan cemburu mula menyelubungi perasaan....


Aku mula bertanya.."you nie keluar malam,,you pakai smart2 dan hensem2 ker??"..  

si dia menjawab.."hurm,,xdela la syg,,biasa2 jer..rambut pon dah macam sarang tebuan dah"... 


Aku menarik nafas lega..tetapi didalam hatiku masih mempunyai rasa curiga...


"eh..kenapa selekeh sangat? tanyaku...

"mana adalah syg..semua orang suka ape..saya senyum jer memanjang"..jawabnya penuh ikhlas..

"Nie yang i risau nie!"...aku membebel..

"Risau kenapa sayang?"..tenang jawabnya...

"Yela, you tu cakap semua orang suka kat you..mana i tak jeles.." ..usulku berterus terang....

"Hesh sayang nie...you should be proud of it okayy~!"..balasnya..

"Yes..Im proud of it..but in the same time, Im also worried..peoples so easy likes you..even makcik2 also likes you..kalau makcik2 tuh ade anak perempuan? macam mane!!!".. sisi gelap mindaku mula bekerja memikirkan perkara yang bukan-bukan...


Kedengaran di hujung talian suara tertawa yang panjang.."sakit perot saya ketawa sayang...macam anak kecil kamu ini ya?".....


"Dengar ini ya sayangku..aku cinta kamu..hanya kamu seorang..walau ada yang ketiga, keempat waima kelima yang menggangu pun..sayangku hanya untuk kamu sayang.. ingat ya pesanku itu?? sematkan didalam hati kamu.."


Kata-kata Encik kekasih hati membuatkan aku merasa sangat lega..aku tertawa kecil mengenangkan perbualan singkat ini...tetapi hatiku sangat senang sekali..perbualan dimatikan..dan aku dapat tidur dengan lena dan bahagianya...selamat malam semua...saatnya untuk ku bermimpi indah...








p/s : watak hanya rekaan semata-mata...cerita tiada kaitan antara yang hidop mahupon yang sudah meninggal dunia..sesekali menulis sebegini menjadikan hati puas..suka?? benci?? suka ati kao la mau suka atau tidak...inikan belog aku..huuhuu....




Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

2 Respond Chill-lah....:

Ariffin Janal said...

wahahahaha style2. aku nk buat jugak, tp still tak dtg smgt nk buat tu~

cik aieen said...

epin : syukran...buat jela...aku mesti support kao punya,,,hohohoho...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...