17 December 2010

.:: Jatuh ::.

howdy lovely peeps!

Jatuh......

google













Korang pernah jatuh x?? 


Mestilah pernah kan..tak kan ade orang  yg tak pernah jatuh.. jatuh ape nie?? x kesah la..jatuh tangga ke, jatuh moto ke, jatuh sakit ke, jatuh cinta pon kira jatuh jugak kan..even mase kecik2 before blaja jalan, mestilah kena jatuh2 dulu..baru la dapat jalan..betol tak??


Ape reaksi korang kalau korang jatuh depan orang ramai?? malu?? segan?? tutop muka x nak kua bilik 5 hari?? selamba jer?? Kalau aku,,ofcoz la malu beb! malu!!


Konon la kau jatuh longkang..first sekali kau mesti terkejut sebab x sangka kau tetibe je dah ade dalam longkang..mesti muka kau pelik bertambah konfius terpikir macam mana kau boleh jatuh..kan3?? masa tu mula la kau kata ter itu la ter ini la..macam2 alasan..padahal kau yg tengah berangan masa tu..kann?


Perkara kedua yang kau buat ialah usha orang sekeliling..kalau ade orang , mesti ko akan gelak sebab cover malu..kan3?? walaupon mase tuh ko tengah tahan sakit..tapi malu tuh lagi utama..mesti kau gelak kuat2 punya lah....sebab orang yang pandang kau tu pon mesti tengah gelak kat kau..hahaha...percayalah walaupon diorang memberi reaksi selamber...tapi selalunye mereka akan ambik mase 15minit untuk gelak kat kau, baru dia akan datang tolong kau...betol x??


Lepas kau dah rasa macam waras, mesti la ko bangun n betol2kan la baju ko yang koto, cek2 kot ade luka or sambung gelak lagi..hahaa.. Oppss! dah2 ..panjang sgt pulak intro nye...malas nak story byk la..sebenarnya,,aku baru lepas jatuh td! hosh~ !


Jatuh dari tempat yang agak tinggi la jugak..tapi nasib baik jatuh depan mak n ayah aku..reaksi mereka?? pandang..pastu diam..pastu gelak 15minit..dah puas gelak baru tanya..apasal ko tiba2 jatuh?? perggghhh!!! menyirap...!


Sakit2 dah badan aku nie ha..At least aku dapat pengajaran jugak..kalau kao dah tau tempat tuh tinggi..watpe kao pegi duduk situ..kan dah jatuh..lagi satu, jangan la duk meninggi diri, sebab bila jatuh...sakit woo...kita hendaklah selalu merendah diri supaya kita x jatuh dari tempat tinggi..(sekarang aku rasa ayat macam nak cover malu sebab jatuh)...hurmmmm....


Esok ayah aku kata nak bawak pergi shopping..okeh! dah hilang dah sengal2 kat badan aku..mode:exited.. eh,,xboleh exited sgt..nanti jatuh lagi..huhuu~~ chiowww~~ !



Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

4 Respond Chill-lah....:

Ariffin Janal said...

jatuh? hahahahahahaha

cik aieen said...

ekau boleh pulak golak kan den... xpo2...
tapi kalau ko jatuh mesti macam nangko busuk..haha

B I E Y said...

aienn! sila ambil tag anda d blog saya k :)

cik aieen said...

biey : ok2..thanks..happy holiday biey..lama x jumpa awak...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...