07 November 2010

komikus review 1

Salam...



Jeng jeng jeng!

http://www.emocutez.com




Ok.. tajuk nak gempak je kan? komikus review konon..okay-okay.. serius cakap saya memang tak ada sense of art dalam diri.. main muzik tak reti.. menyanyi pon suara macam cengkerik.. melukis orang lidi pun saya fail tau! so saya bukan lah seorang pakar untuk mengomen hasil kerja orang.. cuma saya memang minat gila la baca komik nie..




Saya terlibat dalam arena komik nie setelah diperkenalkan oleh my sis (not my real sis la..ala-ala kakak angkat gitu).. beliau nie seorang yang hebat dalam melukis.. lagi-lagi picture macam nie! lebih kurang la..



nie bukan my sis yang buat : creadit to xanseviera



Lupa lak nak mention, her name is Sis Deanna..masa tu saya dalam tingkatan 3.. mentah lagi.. Deanna is in form 4.. hujung tahun kan PMR dah habis, so memang enjoy sakan tak ingat la kan..nak baca buku apa lagi ye x??  saya pun melepak la dengan deanna nie.. dia pun show kat saya satu komik.. seriusa saya terus rasa nak baca tau! dah la pages dia sume kaler-kaler..memang meriah..suka3!! Saya terus cakap..PINJAM! and deanna pon cool jeh..


http://www.emocutez.com


Ok komik tuh bertajuk "UNDER 18 by Zint"..

ni lah buku nyer..cooooolio siot!!





Dah name pon Under 18.. memang kena la dengan jiwa kami.. dah kami pon masa tuh memang under 18.. sweet seventeen pun belum..hahaha.. cerita pulak pasal budak skool.. haihh..apa lagi, memang masuk la dengan kepala otak.. nak-nak masa tu memang spirit to rebel memuncak-muncak la kan, rasa nak breaking the rules pon meluap-luap.. so memang KENA! memang PADU!







Daripada saya dok fikir nak buat vandalisme conteng-conteng dinding sekolah, baik aku baca komik kan.. luahkan dalam bentuk yang paling sempoi..MEMBACA.. cool beb!




Ok apa yang aku boleh konklusikan, komik nie memang lengkap jalan cerita dia. dari extreme dan hidup yang gila-gila, fighting and even cinta monyet pon ada..







Review sikit.. Kisah berkisar tentang watak utama dia Ax, Kaio dengan Yosi.. memang saya baca berkali-kali tak jemu.. boleh ulang banyak-banyak kali dalam satu hari..BEST GILA! thanks to Deanna because suggest this comic to me.. start from buku nie la saya memang kagum gila dengan karya-karya ZINT! 









Ok start dari situ, almost all artwork from zint saya ada.. haha... nanti saya try review yang lain-lain okayy!

http://www.emocutez.com




p/s ; all the best to zint and others komikus kat Malaysia nie.. majulah komik untuk negara!!





Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

2 Respond Chill-lah....:

Ariffin Janal said...

komik ni mmg best !

cik ctnurulaienz said...

best tahap gaban sampai budak curi buku nie..
siot!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...