08 November 2010

komik review 2

Salam..





Senyum dulu baru baca okayy!!

http://www.emocutez.com








Ok..kan saya dah cakap yang saya memang admire gila dengan karya-karya dari zint! ramai jugak kawan-kawan saya yang kat sini tanya.. apa yang best sangat baca komik nie?? macam tak berfaedah jer...itu pendapat kau orang.. dengan pantas daku menjawab..







S.U.K.A.H.A.T.I.A.K.U.L.A.H! hahaa






Saya tengok dari segi value yang saya dapat dalam seni komik nie.. macam karya-karya zint banyak berkisar tentang fighting, tapi ada moral di sebaliknya.. think from the bright sight la okayy.. tema persahabatan paling kuat dalam komik-komik dia..kadang-kadang boleh buat saya flashback balik kisah-kisah diri sendiri..kan ada sentimental value disitu..!



http://www.emocutez.com




Allright.. selepas kejayaan Under 18 yang pertama tu..muncul la Under 18 - No Fear..


coooollllliiiooo!






No Fear nie bukan sambungan dari komik  yang first pun..serba-serbi baru..just tema jer yang sama..(Under18 restyle-->bak kata zint).. lepas tu diangkat pulak kelab kaunseling sebagai plot..gila gempak! 






And then muncul la under18 the series.. cerita yang sama berkembang dengan kemas dan teratur.. jalan cerita yang sangat menarik hingga rasa rugi kalau tak dibuat koleksi..




ini koleksi simpanan yang paling saya sayang!





  1. Under18 - No Fear
  2. Under18 - Fear No More
  3. Under18 - Fearless
  4. Under18 - End Of Fear
http://www.emocutez.com







My collections kat sini tak banyak.. sebab saya dah banyak hangkut komik-komik kesayangan saya tuh balik rumah sem lepas.. dibuatnya banjir besar kena kat UUM, habis la komik-komik saya hahaa... yang saya tinggalkan kat sini semua artwork dari zint sahaja.. ada la dua tiga biji artwork dari komikus lain..hehee 





sort of my collections





punya la sayang sampai pembalut pon aku tak buang tau!






if ada sapa jumpa buku ada tanda nama nie..PULANGKAN kat aku!!







p/s ; nanti bila aku free..aku nak review satu lagi siri komik zint! i have all of it..thanks..oklah..sekian sahaja dulu..babai....





 

Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

3 Respond Chill-lah....:

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

hobi kita sama la..

yg bezanya komik pilihan GKSB yg pasal cinta2 tu..

hehehe

NEW N3:

KISAH BENAR DAN ADA YANG TIPU2 SKET

Ariffin Janal said...

ain !!!!!!!!!!! pinjam komik pleaseeeee. aku nk bace, lame carik tak jumpe. pleaseeeeeee. janji tak hilangkan.

cik ctnurulaienz said...

GKSb : hehe..cinta2 sy suka kaoru! terbaek.. tp sy kurang berminat yang alih bahasa..sebab sy support local kartunis..hehe..

epin: nak buku ape?? katakan sahaja b4 sy berangkat pulang tomorow ptg..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...