19 November 2010

Hari Raya Aidiladha

salam... 

http://www.emocutez.com

selamat hari raya aidiladha kepada semua umat islam...




ok! 
upacara korban oleh my family dah selamat berlangsung..
alhamdulillah...
lembu yang dibuat korban raya tahun nie namanya 'Ujang'..
lembu nie lembu jantan yang kami sekeluarga bela..
jinak dan manja..
namun dikorbankan juga!


http://www.emocutez.com



 majlis disempurnakan oleh imam masjid Felda Bukit Jalor..
walaupun kejadian berlaku di Air Kuning..
haa..camne tuh??
senang jer..
bapak aku rapat dengan imam Jalor dan imam nie senang diajak bincang..
so, DEAL!


get ready untuk disembelih..
 
hello? ha..dah siap moleh dah ha..(dialog my bos)

huiyo..apo tuh?? haha..
http://www.emocutez.com
hurm yang sedang melapah perut tuh namanya encik fadil..
kawan aku satu sekolah dulu..sebaya..
hebat..dia sorang je boleh handle sekor lembu..
ok..ada penglibatan belia disini..hahaa
dan budak-budak kecik itu mempunyai semangat ingin tahu yang tinggi.. 
ini adalah proses pembelajaran terbaik!

ya! kanak-kanak harus diberi pendedahan awal..
ok nie lah first time aku rasa semua bahagian dapat dibahagi dan diagihkan kepada semua orang..
daging,tulang,perut,hati,ekor,lidah,kepala waima kulit sekali pun habis!
memang licin..
satu jer yang aku pelik sikit la..
since aku lahir sampai la sekarang memang aku tak tau yang kulit lembu boleh buat gulai..
okay yang amek kulit lembu nie husband kepada cousin aku..
orang JOHOR..
ini lah kulit lembu yang dah siap dibersihkan tuh..heh!

melalui penerangan kulit nie akan dibersihkan..
dijemur..lepas tu dilayur and then bulu nya akan dikikis sampai bersih..
after that, dibasuh bersih dan direbus 3 hari 3 malam..
lepas tu dibuat gulai..
sampai menjilat jari kata kelazatan dia..
fuhh! banyak betol keje nak kena buat..

bak kato oghang nogori sombilan : xdo kojo den nak buek tu sumo do!hehehe..
http://www.emocutez.com
cik ctnurulaienz : majlis selesai dengan sempurna!



Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

0 Respond Chill-lah....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...