11 May 2010

berita terkini..

haha..lame dah aku x coret sesuatu dalam blog aku..meindu aku pada blog nie...
just aku rasa aku nak tulis sesuatu...
hurrmmm,,,ape yer...pada yang sudi baca repekan aku nie..trimas...

baru- baru nie aku terbaca kat paper2 seluruh malaysia berkenaan kes saman polis akibat melepaskan tembakan kepada seorang remaja hingga menyebabkan kematian...

aku berbincang dengan ayah aku bekenaan kes nie..dan aku mengikuti jugak perkembangan kes nie...
aku turut bersimpati kepada keluarga mangsa dan berharap agar kes ini akan selesai dengan baik...

yang aku nak kata kan sekarang nie adalah berkenaan dunia hari ini yang semakin kejam...
manusia semakin kejaM...!!!!

mana2 aku lihat kes pembuangan bayi...
langsung xder kesedaran dan sikap kemanusiaan..
patut aku oanggil diorang nie binatang jer...
binatang pon tau jage anak dan x sanggup nak buang rata2...

kejam..kejam..kejam..!!!

tindakan polis yang curiga terhadap tingkahlaku yang membawa kepada kes tembak menembak..
x boleh nak salahkan polis dalam hal nie..

hakikat yang nyata,, budak-budak sekolah sekarang pon dah x boleh nak ditegur...
budak sekolah yang paling banyak terlibat jenayah...
polis curiga..mana x tembak...

dah tuh tak kan pulak polis nampak penjenayah...
polis nak cabut lari...
sebab kalau tangkap,, nanti kena saman..
kalau tembak,, nanti kena saman....
dah tuh macam mana dunia nie nak aman...
lagi2 malaysia sekarang nie...

aku bukan lah suka sangat kerjaya polis...
tapi aku respect jgk dengan kerjaya nie sebab menjaga keamanan negara...

pape hal  pon...teruskan lah berkhidmat dengan mesra,cekap dan betul...

dunia makin kejam...apa tindakan kita???
termasuk lah aku...
hurmmmm,,,,,,
mana hilang semangat cintakan kedamaian...???


p/s....org yang cintakan kedamaian, akan dicintai oleh ALLAH..

Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

0 Respond Chill-lah....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...