17 March 2010

lakonan..


Alhamdulillah..



akhirnya aku dapat jugak kemas kini blog aku nie.. rasa puas hati la jugak sebab dah lama dah aku nak buat blog nie kasi hidup sikit..hahaa.. jadi aku pun terpaksalah mencari material2 yang nak di letak dalam blog aku.. alah bukan nya aku hebat sangat pun. tapi aku seronok. sambil-sambil tuh aku bace blog orang, aku tukar pendapat.




aku suka mendengar pengalaman dan cerita-cerita menarik yang di post kat blog nie.. ada suka, ada bahagia, ada yang kata hidup nie teruk, ada juga bincang pasal agama.. semua nya menarik minat aku.at least ada juga tempat untuk meluahkan segala isi hati...macam aku juga lah..




lagi-lagi aku masih baru lagi dalam dunia blog nie.. dulu sekadar rajin membaca jeh.. sekarang aku merajinkan diri plak nak menulis.. tapi kadang- kadang aku terpinga-pinga jugak.. sebab aku tak tahu apa yang menarik nak aku post kan..hurmmm...sebab aku rasa hari-hari yang aku lalui sekarang nie sangat menarik sampai aku x tau macam mana nak cerita..(yelah, dah hidup ni hanya sekali jer)...


izinkan aku bercerita tentang ape yang aku dapat pada hari ini.. kata seorang ustaz yang mengajar aku berkata  :


"hidup ini hanyalah pinjaman semata-mata. kita sebagai manusia yang hanya pelakon di pentas dunia.. macam yusof haslam juga, buat filem.. lepas jer berlakon.. CUT!!.. dan lepas tuh, kita akantengok balik lakonan kita tuh, bagus atau tidak..



kalau tak bagus boleh ulang semula..tapi bila kita mati kelak..di akhirat nanti semua lakonan kita di dunia ni akan dipertontonkan semula.. tak ada lagi CUT!! ACTION!!.. dah x boleh nak ulang tayang semula..hidup ini adalah pinjaman semata-mata..


manakala MATI itu adalah PERMULAAN bagi sesuatu yang TAK AKAN BERAKHIR.."

Prof. Madya Dr.Ustaz Abdullah bin Abdul Ghani (UUM COB)




semua orang mahukan perubahan. aku juga mahu berubah.. berubah ke arah jalan yang menuju kebaikan. memang susah nak berubah. tapi jika ada usaha, semangat pasti boleh. aku cuba menjadi seorang yang lebih baik. ahh,, orang mesti kata, muka macam ko ni boleh caya ke nak berubah?? macam bagus jer minah nie.. muka macam jahil, nak cakap pasal agama konon......



tapi tu semua kata-kata  yang membuat kan aku menjadi lebih tabah... memang aku seorang yang open minded, gila-gila tapi aku tetap mahu menjadi orang yang boleh di banggakan oleh ibu dan ayahku... ilmu yang aku aku akan gunakan dengan sebaik mungkin. saat aku menaip tulisan ini,, adalah waktu selepas subuh.. aku rasa sangat tenang..



jadi sebagai manusia dan juga sebagai pelakon dunia.. berlakon lah sebaik-baik yang kita mampu.. jangan kita menipu diri sendiri.. aku? insyallah-dengan izin Allah.. aku berusaha untuk mencari dan menjadi seorang yang berguna.. INSYALLAH.....




Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

0 Respond Chill-lah....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...