08 March 2010

Communication Skill..

1400 pm - Ahad - 07032010

Harini aku kena pergi dewan Tan Sri Othman, UUM untuk dengar satu  ceramah. A Creative Professional Talk...paling aku teruja sekali ialah, penceramah yang diundang ke majlis tu.. beliau adalah pengacara no 1 Malaysia. Aznil Hj Nawawi.. sangat2 teruja kerana berpeluang la juga dengar, tengok dan lihat aznil @ pak nil dari dekat.. 

Ya ALLAH.. mudanya dia.. sangat awet muda, muka macam babyface. dalam tv nampak tua plak..hehehe..tapi pape pon dia tetap comel sangat..yang aku nak tulis bukan lah pasal pak nil nie..walaupun aku minat tengok dia, tapi tujuan utama mestilah pada ilmu yang disampaikan kepada kami pada petang itu. 


Ilmu tentang kemahiran berkomunikasi. satu cabang ilmu yang sangat - sangat penting pada zaman ini. rata-rata majikan akan mengambil pekerja yang mempunyai kemahiran dalam berkomunikasi.

I still remember my lecturer said in one of my management class. He said that an employee must have T = ATTITUDE, SKILL, KNOWLEDGE to do TASK (TASK).. what he said is true. Many, not many laa, most of the student nowadays didn't have an ability to communicate with people because they didn't have the wider knowledge and they didn't want to change their attitude. 



Aku menulis macam aku sangat hebat dalam hal nie.. padahal aku sama dengan jer dengan ape yang aku tulis tadi tu..hahaa.. tapi memang betol la komunikasi tu sangat penting. dengan bercakap jer kita boleh meyakinkan orang, berbincang, dan sebagainya. (rasa-rasa lepas x aku jadi lecturer)..haha..

Aku akan terangkan kat semua apa yang aku dapat masa sesi tu..bahagian yang kedua..tunggu jer sambungannyer..



Aku bukan ape sebernanya, aku xda idea and mood plak nak menulis harini.. mungkin sebab aku rasa banyak sangat plak benda nak fikir. so bila aku rasa aku  boleh berkongsi idea dan pengalaman aku, aku akan kongsikan pada suma kat blog nie ok..




p/s : lupa plak.. cam bese laa.. aku sayang keluarga aku.. aku sayang kekasih hatiku..rindu pada keluarga dan rindu pada dia juga..hehehe.motif letak gamba pon aku tak tau..senang cerita... suka-suka..hehehe...tidur dulu laa... salam...



Sekian, Terima Kasih Kerana Sudi Membaca!

0 Respond Chill-lah....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...